2009年11月22日 星期日

初雪



我聽得到初雪落地的聲音
我透析了曙光的麗色光譜

你從不知道你是我葬下的第二株苗
那般柔腸寸斷不輸黛玉葬花的可笑
擰著濕潤的黃土亦或鼻尖
在雙手捧著枯黃的本身淚落碑沿

一次又一次擰死了心後
一次又一次放上坯土

我以最澄明的淚水反覆洗滌愛情的光塵
在潑灑滿天的昏日輝雲下
置上一朵新苗

我把你葬在我的心裡
因為初雪的落地需要你喃喃的低語共鳴
因為曙光的逐顏需要你唇角的引線作餌

我仍舊在這裡
想著笑著累著夢著都是因為你。

而我仍是那個總是迷了路的新娘


--------------------------------------------

Since when I've been hoping to be someone...
But who else can I be?
What the hell would I become?  
I just couldn't find myself
the reflection of her just look awkward
heaps of emotions bumped and mixed together,
then changed the girl into a childish me.

I'm just not sure if I can ever accept it


0 意見:

張貼留言

Copyright © 2014 Me and Meows - Lenni's work and diary | Designed With By Blogger Templates
Scroll To Top